Geen categorie

Wat zijn de mogelijkheden met zoekmachine marketing?

Bij het maken van een website ligt de uitdaging erin deze zichtbaar te maken en internetgebruikers aan te trekken met behulp van zoekmachine marketing. Of het nu gaat om een ​​online verkoopsite of een informatiesite, het is absoluut noodzakelijk om een ​​strategie te implementeren om de bekendheid ervan te vergroten en daarom bezoeken te genereren. Hiervoor is het raadzaam een ​​beroep te doen op refereren , en in het bijzonder op SEA. Maar wat is het precies? SEO omvat de verschillende acties die moeten worden uitgevoerd om ervoor te zorgen dat een website in de eerste resultaten van zoekmachine marketing verschijnt en daardoor bezoekers kan trekken. Hoe zichtbaarder het bovenaan de resultaten staat, hoe meer het zijn producten en diensten kan verkopen of zijn inhoud kan promoten met de perfecte zoekmachine marketing. Er zijn twee soorten SEO: natuurlijke verwijzingen of zoekmachine optimalisatie (SEO) en betaalde verwijzingen, ook wel bekend als zoekmachineadvertenties (SEA). SEA, zoals de naam al doet vermoeden, bestaat uit het betalen om jouw site bovenaan de resultatenlijst op Google of Bing te promoten. Met andere woorden, het gaat om het gebruik van een advertentieservice om jouw product te promoten. Het principe is altijd hetzelfde: Je koopt de zoekwoorden waarop je je wilt positioneren. Wanneer een internetgebruiker op zoekmachines naar deze trefwoorden zoekt, verschijnt de site in de eerste resultaten.

Natuurlijke referentie (SEO) of betaald (SEA)?

Maar alles is niet zo eenvoudig! De prijzen van deze zoekwoorden variëren inderdaad, soms sterk, afhankelijk van de vraag. Hoe algemener een trefwoord, hoe hoger de prijs, en vice versa. Je kunt er bijvoorbeeld zeker van zijn dat het budget voor een Google Ads-campagne met het zoekwoord ‘sportschoenen’ veel hoger zal zijn dan wanneer je had besloten om je te positioneren op ‘atletische schoenen’. Dit is het hart van Search Engine Advertising. Het succes van een campagne wordt rechtstreeks bepaald door de strategie voor het definiëren van zoekwoorden. Dit is de basis van succes bij betaald zoeken. Je moet er daarom voor zorgen dat deze uitdrukkingen relevant zijn voor wat je verkoopt of wilt promoten, en dat ze voldoende potentieel hebben om door internetgebruikers te worden doorzocht. Dan komt de kwestie van de kosten. Voor een Google- of Bing-campagne wordt betaald tegen de kosten per klik of CPC. Met andere woorden, elke keer dat een gebruiker op de gesponsorde link klikt, betaal je een bepaald bedrag aan de betreffende zoekmachine, berekend door een algoritme. Hoe populairder het zoekwoord, hoe hoger de prijs natuurlijk. De voordelen van betaalde verwijzingen zijn talrijk. Ten eerste kunnen de resultaten van een campagne onmiddellijk zijn, wat in contrast staat met de resultaten die zijn verkregen via natuurlijke verwijzingen. Het is daarom interessant als het jouw doel is om snel de bekendheid van de website te vergroten. Het is zeer effectief op korte termijn, zolang de keuze van de zoekwoorden op een relevante manier is gemaakt. Bovendien kun je zich hiermee, in tegenstelling tot SEO, richten op de internetgebruikers die je wilt aantrekken. Het zal voor jou gemakkelijker zijn om een ​​kwalitatief hoogstaand publiek te krijgen dat geïnteresseerd is in wat je hen te bieden hebt. Ten slotte kun je jouw advertentie en het budget in realtime volgen op basis van de verkregen resultaten en zo nauwkeurig het rendement op investering (ROI) meten. Bijzonder effectief moet echter worden gespecificeerd dat betaalde verwijzingen of SEA op geen enkele manier in strijd zijn met natuurlijke verwijzingen. Dit zijn eigenlijk twee perfect complementaire strategieën, tussen onmiddellijke

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *