Pinterest adverteren
Marketing

Is adverteren op Pinterest geschikt voor jouw bedrijf?

Heb je nagedacht over Pinterest adverteren? Stel je voor dat je het beste van de zoekmachine en advertenties op sociale netwerken kunt combineren. De mogelijkheid om de advertenties weer te geven aan gebruikers die actief op zoek zijn naar producten zoals die van je, samen met de mogelijkheid om de producten te promoten aan gebruikers die passief door jouw feed bladeren, is ongelooflijk. Dit is in wezen wat je krijgt van adverteren op Pinterest en met gepromote pinnen. Als je kijkt naar de buitengewone verkoopkracht van dit netwerk, is het gemakkelijk in te zien waarom zoveel bekende merken het platform regelmatig gebruiken om advertentiecampagnes te beheren. Verder is Pinterest een ontdekkingsplatform.

Soorten advertenties op Pinterest

Het type advertentiecampagne op Pinterest adverteren bepaalt welke advertentie-indeling moet worden gebruikt. Evenals het aanbod en beschikbare vacatures. Daarom is het goed om de kenmerken van elk formaat te kennen voordat je een campagne start.

Gesponsorde pins: ze verschijnen in de eerste feed en zoekresultaten als gewone pins, behalve dat ze verbeterd en gericht zijn om een ​​veel groter bereik te bieden. Afgezien van de ‘promotie’- tag op de pin, gedragen ze zich op dezelfde manier als andere pins. Gebruikers kunnen ze aan boards toevoegen, ze delen en erop reageren.

One Touch Pin: alle Pinterest adverteren indelingen zijn in 2019 officieel gemigreerd naar het one-touch-systeem. Dit betekent dat wanneer een gebruiker op de advertentie tikt of klikt, deze rechtstreeks naar jouw bestemmingspagina wordt geleid.

Gepromote carrousels. Ze hebben twee tot vijf afbeeldingen waar de pinners doorheen kunnen scrollen. Deze meerdere beeldadvertenties kunnen ook in pinnen worden weergegeven. En ze gedragen zich op dezelfde manier, behalve de volgende punten die de scroll-optie aangeven.

Gesponsorde videopinnen: Ze zijn als reclamespelden, behalve dat de statische afbeelding wordt vervangen door de video.

Gesponsorde app-pinnen: Met gesponsorde app-pins kunnen pinners de mobiele applicatie rechtstreeks van Pinterest downloaden. Deze advertenties zijn alleen voor mobiele apparaten en zijn geschikt voor Pinterest-doelgroepen, aangezien 80% van het Pinterest-verkeer afkomstig is van mobiele apparaten.

Shop de look: Met deze pinnen kunnen pinners producten rechtstreeks vanaf de pin vinden en kopen.

Verhaal pin: Een nieuw type pin-indeling dat is getest met geselecteerde zakelijke accounts. Story Pins bevat maximaal 20 pagina’s met afbeeldingen, tekst en links.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *