Geen categorie

De drie pijlers van SEO

SEO is enorm krachtig. Het maakt het verschil tussen een goed presterende website die bezoekers binnenhaalt of een falende website. Een website zonder bezoekers is namelijk als een bakker zonder klanten. Websitebezoekers zijn essentieel. SEO is op te verdelen in drie pijlers. Deze drie pijlers bevatten alle ranking factoren die het algoritme van Google gebruikt. Door je website actief te optimaliseren verwelkom je eenvoudig nieuwe websitebezoekers. De kunst is vervolgens om deze websitebezoekers om te zetten naar klanten.

Pijler #1 On page SEO

De eerste pijler van zoekmachine optimalisatie is on page SEO. On page SEO is alles wat er op de website gebeurd. Dit zijn bijvoorbeeld het aantal zoekwoorden op een pagina en de afbeeldingen in de tekst. On page SEO verteld een zoekmachine waar een website over gaat. Gaat een pagina over een bepaald onderwerp waar een zoeker naar op zoek is dan is het relevant voor Google om de website te tonen. Via on page SEO optimaliseer je een website voor zoekwoorden.

Pijler #2 Off page SEO

De tweede pijler is enorm belangrijk voor de autoriteit van je website. Dit houdt kortweg in het aantal linkjes wat een website of pagina ontvangt van een andere website. Door veel linkjes te ontvangen verhoog je de autoriteit. Deze autoriteit is een essentieel punt in het scoren in Google.

Pijler #3 Techniek

Google wil haar bezoekers een zo’n goed mogelijke ervaring aanbieden. Een goede website biedt daarvoor de uitkomst. Door aan de slag te gaan met de techniek van je website zul je merken dat je website beter gaat scoren. De belangrijkste factoren zijn nu de mobielvriendelijkheid en de snelheid van de website. Wist je dat tegenwoordig meer dan de helft van de zoekopdrachten in Google worden gedaan via de telefoon. Het is daarom belangrijk dat je website mobielvriendelijk is.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *