Loopbaancoaching
Geen categorie

Click-through rate in marketing

Digital marketing uitbesteden is iets wat steeds meer bedrijven doen. Dit is niet vreemd, omdat digital marketing steeds breder en ingewikkelder wordt. Neem bijvoorbeeld de click-through rate. De click-through rate is het aantal mensen dat op een link klikt van het totale aantal mensen dat de e-mail, sociale advertentie of website pagina heeft gezien. De click-trough rate is een van de meetbare indicatoren die gebruikt kan worden in digital marketing. Het idee is hoe hoger dit percentage is, hoe beter een e-mail, advertentie of website was, omdat er relatief meer mensen op hebben geklikt. Meer klikt betekenen uiteindelijk meer kans om te verkopen en dat is natuurlijk goed voor het bedrijf.

Tactieken in digitale marketing

Digitale marketing is de krachtigste vorm van marketing omdat het echt is. Het is actiegericht. Het is meetbaar. Het zijn meetbare resultaten die ervoor kunnen zorgen dat jouw bedrijf succesvol is. Wanneer je probeert de click-through rate van je digitale marketinginspanningen te verbeteren, kan dat door allerlei tactieken. Neem bijvoorbeeld persoonlijke ontmoetingen waarbij je mensen verwijst naar je website, het gebruik van e-mailmarketing en het meer uitnodigend maken van een website voor gebruikers en het stimuleren van meer conversies via reclames. Als je nieuw bent op het gebied van digitale marketing, kan het moeilijk zijn om te weten welke technieken goed werken en welke technieken niet goed werken.

Conversion rates en customer lifetime value

Conversiepercentages (conversion rates) zijn een belangrijk begrip in digitale marketing. De conversion rate is het percentage mensen dat de gewenste actie onderneemt op je website of social media advertenties. Het is erg belangrijk om de conversieratio van je websites of social media advertenties te verbeteren, zodat de potentiële klanten blijven terugkomen of zodat de bezoekers van je website daadwerkelijk doen wat je wil (zoals jouw product aanschaffen). Als je dat niet doet, kan je omzet dalen. Om te zien of je digitale marketing wat oplevert, moet je weten wat je naar verwachting aan een klant zult verdienen. Dit wordt vastgelegd met de customer lifetime value. Customer lifetime value is een voorspelling van hoeveel inkomsten een klant zal opleveren tijdens zijn ‘lifetime’ als jouw klant. Ook customer lifetime value is een belangrijk concept in digital marketing.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *