29 november 2021

Adverteren op sociale media: is het het waard?

3 min read

De bekendheid van je bedrijf vergroten hoeft je niet alleen te doen. Je kan het ook uitbesteden. Zoals seo utrecht is een bureau die je kan helpen met je online marketing van je bedrijf. Daarnaast scoren social media advertenties ook enorm hoog als je het hebt over naamsbekendheid te krijgen. Als je twijfelt of adverteren op sociale media de moeite waard is om in te investeren, zijn we hier om je het “waarom” en “hoe” te laten zien, zodat je vol vertrouwen je geld kunt steken in advertenties op sociale media en de ongekende bedrijfsgroei kunt ervaren die reclame kan brengen.

Wat is adverteren op sociale media?

Adverteren op sociale media bestaat uit het weergeven van je producten en diensten op een smaakvolle en opvallende manier op verschillende populaire sociale netwerken om meer conversies binnen te halen. Het is optioneel, maar we raden het aan om je advertentie-inspanningen uitbreiden en specifieke doelgroepen en groepen mensen targeten om je merk betere resultaten te bieden. Bovendien heeft elk social media platform zijn eigen algoritme en moet je strategie het verschil tussen de platformen omarmen voor maximaal voordeel. Het gebruik van dezelfde advertenties op Instagram en Twitter zal niet de resultaten opleveren die het maken van aangepaste advertenties zal opleveren, dus overweeg de voor- en nadelen zorgvuldig.

Waarom zou ik investeren in adverteren op sociale media?

Veel kleine bedrijven hebben het afgelopen jaar hun aanwezigheid op sociale media vergroot en investeert in diverse advertenties op sociale media. Dit betekent dat zelfs kleinere bedrijven die niet profiteren van de voordelen van adverteren op sociale media, het zullen voelen als ze de sprong niet maken. Maar dit is niet het enige dat adverteren op sociale media een absolute behoefte maakt. Het organische bereik voor een merk op social media neemt gestaag af. Dit komt voornamelijk omdat sociale mediaplatforms willen dat gebruikers eerst berichten van hun familie en vrienden zien en omdat sociale mediaplatforms meer geld kunnen verdienen aan bedrijven die op sociale media adverteren. Adverteren op social media betekent dat je een gegarandeerde plek in de feed krijgt en centraal staat als het gaat om je doelgroep. Het vergroten van je naamsbekendheid: het is een typisch doel als het gaat om je marketingstrategie voor sociale media en vaak ook een integraal onderdeel van je advertentiestrategie. Bij het maken van een merkbekendheid campagne op sociale media kanalen, is het je doel om informatief, leuk en vooral: gedenkwaardig te zijn.

Wat is SEO?

SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie, een reeks praktijken die zijn ontworpen om het uiterlijk en de positionering van webpagina’s in organische zoekresultaten te verbeteren. Omdat organisch zoeken de meest prominente manier is voor mensen om online inhoud te ontdekken en te openen, is een goede SEO-strategie essentieel voor het verbeteren van de kwaliteit en kwantiteit van het verkeer naar uw website.

Waarom is SEO belangrijk?

Om de waarde van SEO te begrijpen, laten we onze definitie opsplitsen in drie delen:

Organische zoekresultaten: de onbetaalde vermeldingen op een zoekmachine resultatenpagina (SERP) waarvan de zoekmachine heeft bepaald dat ze het meest relevant zijn voor de zoekopdracht van de gebruiker. Advertenties (in deze context PPC- of pay-per-click-advertenties) vormen een aanzienlijk deel van veel SERP’s. Organische zoekresultaten onderscheiden zich van deze advertenties omdat ze worden gepositioneerd op basis van de organische rangschikkingsalgoritmen van de zoekmachine in plaats van biedingen van adverteerders. U kunt niet betalen voor uw pagina om hoger te scoren in de organische zoekresultaten.

Kwaliteit van organisch verkeer: hoe relevant de gebruiker en zijn zoekopdracht zijn voor de inhoud die op uw website bestaat. U kunt alle bezoekers ter wereld aantrekken, maar als ze naar uw site komen omdat Google hen vertelt dat u een bron bent voor Apple-computers terwijl u echt een boer bent die appels verkoopt, zullen die bezoekers waarschijnlijk uw site verlaten zonder conversies te voltooien. Verkeer van hoge kwaliteit omvat alleen bezoekers die oprecht geïnteresseerd zijn in de producten, informatie of andere bronnen die uw site biedt. Hoogwaardige SEO profiteert van de inspanningen van de zoekmachine om de zoekintentie van een gebruiker af te stemmen op de webpagina’s die in de SERP worden vermeld.

Hoeveelheid organisch verkeer: het aantal gebruikers dat uw site bereikt via organische zoekresultaten. Gebruikers klikken veel eerder op zoekresultaten die bovenaan de SERP verschijnen, daarom is het belangrijk om uw SEO-strategie te gebruiken om relevante pagina’s zo hoog mogelijk te rangschikken. Hoe meer bezoekers van hoge kwaliteit u naar uw site trekt, hoe groter de kans dat u een toename van waardevolle conversies ziet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *